Dziś kończą się największe na świecie targi owocowo-warzywne, Fruit Logistica 2016. Sukces polskich borówkarzy jest bardzo widoczny i powszechnie doceniany. Co ważne, jest to sukces postrzegany jako nieprzypadkowy, który Polacy zawdzięczają jakości i współdziałaniu. Dotyczy to zwłaszcza Polish Berry Cooperative, pierwszego w Polsce podmiotu konsolidującego grupy producentów borówek. 

Na berlińskich targach po raz pierwszy promowała się Polish Berry Cooperative. Inicjatywa, którą tworzą już 3 grupy naszych producentów borówki – Polskie Jagody, Podkarpacka Grupa Producentów Borówki Elliot i wielkopolski Berry Group.

Przedstawiciele wszystkich producentów borówek, tworzących Polish Berry Cooperative na targach Fruit Logistica 2016
Przedstawiciele wszystkich trzech grup producentów borówek, tworzących Polish Berry Cooperative na targach Fruit Logistica 2016

Staliśmy się jako Polska największym producentem borówki w Europie. Na tych targach zrobiliśmy wszystko co możliwe, by dowiedział się o tym cały świat. Jest to ogromny sukces, doceniany przez naszych partnerów z zagranicy. Przez lata przyjeżdżaliśmy tu, by podpatrywać nowości. Ale sami wdrożyliśmy standardy, które dziś są inspiracją dla innych. Role się odwróciły. To są naprawdę wielkie dni naszej branży – mówi Mateusz Pilch z Berry Group, członek Polish Berry Cooperative, promotor branżowej konsolidacji w Wielkopolsce.

Ogromne wrażenie na gościach z Europy i świata zrobiło stoisko polskich producentów borówek
Ogromne wrażenie na gościach z Europy i świata zrobiło stoisko polskich producentów borówek
IMG_9601
Wszystkich czekało miłe przyjęcie na stanowisku Polish Berry Cooperative

Do Berlina przyjeżdżają odbiorcy z całego świata. To doskonałe miejsce, by promować standardy produkcyjne i jakościowe, które pozwoliły polskim producentom borówki stać się numerem jeden w Europie. Przyjeżdżamy tu już od wielu lat, konsekwentnie budujemy naszą pozycję w 20 krajach na 4 kontynentach. Ten rok to jednak przełom. Pokazaliśmy światu nasz sukces i pozycję największego producenta w Europie – dodaje Dominika Kozarzewska z Polish Berry Cooperative, Prezes Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”.

  • Polska zadziwiła wiele osób, potrafiąc zaistnieć jako odnoszący sukcesy producent borówek i jej pozycja jest bardzo zasłużona. Obecnie Polska w niektórych okresach roku jest liderem kategorii – wszystkie duże firmy kupują w Polsce, a robią to dlatego, że wiedzą, że mogą tu uzyskać produkt dobrej jakości, po odpowiedniej cenie, z zachowaniem stałości dostaw, w pożądanym rozmiarze i odpowiednim opakowaniu. A to jest klucz do sukcesu w branży owocowej. W Europie powinniśmy mieć silnych producentów. Życzę Polsce, aby nadal dostarczała produkty na rynki Europy, a tak naprawdę również rynki całego świata. Życzę Polsce dalszych sukcesów!Chris White, Managing Director Market Intelligence, wydawca ogólnoświatowych magazynów dla decydentów branży, w tym Eurofruit i Asiafruit.
  • Macie w Polsce fantastyczną infrastrukturę, a współpraca z Wami to przyjemność. Dlatego zawsze wyczekujemy z niecierpliwością lipca i sierpnia. Nasza firma Keelings współpracuje z polskim plantatorami od 5 sezonów i mamy nadzieję, że będziemy współpracować jeszcze przez wiele lat. Wspólnie rozwijać tę branżę, ponieważ dobry model biznesowy na przyszłość wymaga dobrej współpracy plantatorów, plantatora i importera, importera i sprzedawcy. Gdy w tych wszystkich obszarach jest dobra współpraca, to biznes zdrowo się rozwija. Życzymy polskim producentom samych sukcesów na najbliższy sezon!Karl Monahan, Senior Commercial Soft Fruit Manager irlandzkiego Keelings’a.
  • W zeszłym roku zaczęliśmy eksportować polskie borówki do Azji i byliśmy pod wrażeniem ich jakości i rozmiaru, który w Azji stanowi bardzo ważny czynnik. Także smaku – są bardzo słodkie. To miało bardzo dobry wpływ na rynek i moim zdaniem eksport polskich borówek do Azji ma dużą przyszłośćJose Vottero, Managing Director Fruit X Asia w Malezji.
  • 30 minut to fantastyczny czas. To wspaniale, że udaje się Wam osiągnąć taki czas. W ten sposób naprawdę można zachować świeżość owocu. Życzę polskim plantatorom, aby kontynuowali dobrą robotę, którą robią. Bo ta praca daje efekty. Dzięki niej osiągacie najwyższe standardy, jeśli chodzi o borówki. I dlatego jesteście najlepsi. Wszystkiego najlepszego dla polskich plantatorów!Fernando Carvalho, General Manager portugalskiego Silicarios.

Wspólnie promujemy nasze standardy produkcji. Po targach w Berlinie jedziemy do Tokio, później będą Konferencja Borówkowa w Polsce i Rotterdam, prezentacja naszej inicjatywy na Global Berry Congress. To jest praca, którą musimy wykonać po to, żeby wzmocnić jeszcze bardziej sukces polskiej borówki – mówi Dorota Zęgota, pomysłodawczyni projektu Polish Berry Cooperative, zarządzająca Podkarpacką Grupą Producentów Borówki Elliot. Zarówno w Elliot, jak i PBC odpowiada za handel, marketing i kwestie administracyjno-prawne, aktywnie uczestniczy w tworzeniu całej strategii rozwoju inicjatywy.

materiał prasowy Polish Berry Cooperative

To dopiero pierwszy krok Polish Berry Cooperative, wraz z którym polskie borówki zdobywają rynek Europy i świata. Oby kolejne były równie spektakularne. (Red)







Poprzedni artykułO brandingu na Konferencji Borówkowej 2016
Następny artykułFruit Logistica 2016

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj