Przedstawiciele polskich plantatorów zaprezentowali Polskę jako kluczowego dostawcę borówki na najbardziej wymagające rynki na świecie. Podczas Global Berry Congress w Rotterdamie pozycję Polski, wyzwania i szanse dla polskich plantatorów przedstawiła Dominika Kozarzewska – Prezes Grupy Producentów Owoców „Polskie Jagody”, a jednym z panelistów był Mateusz Pilch z BerryGroup. Obie firmy są członkami Polish Berry Cooperative, pierwszego w Polsce zrzeszenia grup producentów borówki.

Kluczowymi atutami są dziś jakość i współdziałanie. Wspólnie wypracowywane standardy produkcyjne, dzielenie się wiedzą i doświadczeniem. Zrzeszeni w Polish Berry Cooperative plantatorzy potrafią skrócić do 30 minut czas pomiędzy zerwaniem owocu a jego schłodzeniem. Tak wysokie standardy gwarantują świeży smak, zapach i dłuższą trwałość. To pozwala eksportować uprawianą w Polsce borówkę do ponad 20 krajów na 4 kontynenty.

Polskich plantatorów chwalono za bezprecedensową konsolidację rozdrobnionego rynku, edukację konsumentów i wspólną branżową promocję 1 lipca jaki Dnia Polskiej Borówki i daty rozpoczęcia sezonu.

W panelu dyskusyjnym na Global Berry Congress wzął udział przedstawiciel polskich producentów borówki Mateusz Pilch
W panelu dyskusyjnym na Global Berry Congress wziął udział przedstawiciel polskich producentów borówki Mateusz Pilch

Polska jest największym producentem borówki w Europie. Pod względem areału to ponad 7000 ha. Mamy 40 lat doświadczeń i dwa pokolenia plantatorów. Rolę integratora pełni Polish Berry Cooperative – inicjatywa, którą tworzą już 3 wiodące grupy producentów borówki: BerryGroup, Elliot oraz Polskie Jagody. To kolejny etap rozwoju polskiego rynku. Globalni odbiorcy czekali na taką inicjatywę. Można się cieszyć, że inicjatorami powstania pierwszego podmiotu konsolidującego rynek są Polacy.

Global Berry Congress odbył się w dniach 14-16 marca 2016 w Rotterdamie. Jest to najważniejsze branżowe wydarzenie roku. Spotykają się tu kluczowi międzynarodowi importerzy i detaliści, by omówić źródła imponującego sukcesu owoców jagodowych na całym świecie i bieżące trendy sprzedażowe.









Poprzedni artykułRolnictwo zrównoważone – zasady i korzyści dla producentów żywności
Następny artykułDeterminanty wysokiego plonu truskawek w polu i pod osłonami

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj